Alla inlägg under oktober 2012

Av Petra Larsson - 12 oktober 2012 11:24

Jag måste alltid fundera en eller två gånger innan jag skriver/säger vilken vecka jag är i. Börjar tappa tidsuppfattning då tiden går så fort.
Men hej vecka 27, magen växer men är fortfarande inte ivägen tycker jag. Ryggen däremot är ivägen. När jag sitter i soffan måste jag ha stöd i svanken och att sitta på en hård stol vid köksbordet går inte hur länge som helst. Varje kväll när jag går och lägger mig har jag en värmekudde i svanken. Underbart skönt.
Pingu väger runt ett kilo, men jag har gått upp 10(!!!). Kan kanske bero på lite godis hit och dit.
Hon börjar även öppna ögonen men kan såklart inte se speciellt mycket. Hon suger kanske lite på tummen och övar på att andas.
Herregud vad jag längtar tills hon är här hos oss <3

Av Petra Larsson - 12 oktober 2012 09:18

Det skulle ju vara bilder i förra inlägget men råkade trycka fel........
Här kommer dom.

Av Petra Larsson - 12 oktober 2012 09:16

Det blev en riktigt mysig middag med tre rätter igår bara för att fira tvåsiffrigt. Det är alldeles för sällan man firar något så man lär ju passa på när man har chansen :)
Idag börjar jag inte jobba förens 13.15 och jobbar bara till 18 så det blir en kortis bara. Lät som om jag skulle få besök av mamma och pappa på förmiddagen. Har jag något att göra fram tills jag börjar.

Av Petra Larsson - 11 oktober 2012 05:19

Nu jäklar går tiden fort. Det är bara 99 dagar kvar till beräknad födsel. Tvåsiffrigt.

Av Petra Larsson - 10 oktober 2012 13:17

Både jag och Niklas är lediga idag. Vi har gått en sväng på stan och handlat lite smått och gott. Det första lilla rosa plagget bla. Det blev en liten liten mysse. Så köpte vi en overall som både jag och Niklas vill krypa ner i.

Av Petra Larsson - 9 oktober 2012 22:12

God kväll. Har krupit ner i sängen med vetekudden i svanken, vet inte om det är skönt eller bara bränns. Hoppas dock att det utför mirakel med onda ryggar.
Idag lagade jag potatis, köttbullar, sås och sallad till middag. Av det åt jag en stor portion. Efter middagen så är jag småsugen hela tiden. Tog en frukt, åt nästan en hel skål med popcorn, glass med banan och chokladsås. Sen försökte jag få Niklas att äta nyponsoppa med mig, men han har ju börjat gymma och dricker inte läsk och äter inget onödigt. Mycket tråkigt för en graviding. Borde kanske börja tänka på vad och framför allt hur mycket jag stoppar i mig om dagarna. Är man bara sugen behöver man ju faktiskt inte vräka i sig en halv middag. Är iaf ganska bra på att ha frukt hemma. Eller ja, jäkligt bra. Dock är det bara satsumas som äts.
Nu blir det en date med John blund.
God natt!

Av Petra Larsson - 9 oktober 2012 15:37

Våran lilla utflykt igår var till stockholm för att gå på ultraljud.
Bild 1: Här är HON. Huvudet till höger och knäna alldeles framför ansiktet. Vig liten tös, kanske en ballerina?
Bild 2: Med alla mått tagna osv så förväntades hon väga 847g men vägde alltså cirkus 994g.
Så alltså, IT IS A BABYGIRL <3
Vi är så glada över att få veta. Vi hade varit lika glad över en liten pojke. Det känns bra att kunna säga hon/henne och kunna förbereda sig. Nu vill vi ha januari.

Av Petra Larsson - 9 oktober 2012 08:08

Vilken trött dag. Jag och Niklas var på äventyr igår och det känns idag. Jag är sååå trött. Vill bara ligga hemma i sängen eller i soffan med något gott och bara vara. Samtidigt känner jag för att storstäda, shoppa, laga mat i massor och julpynta. Iofs känner jag för att julpynta varje dag. Jag älskar julen. Den 1 december åker pyntet fram. Denna jul kommer vara den sista julen jag och Niklas firar ifrån varandra. Båda vill vara med sina familjer och är envisa med att inte ge med sig. Jul nästa år däremot. Då är vi en riktig familj och det lär krävas många timmar bråk innan vi kommer överens om hur vi ska göra ;) Nästa års problem dock.
Nu är det dags för frukost.

Ovido - Quiz & Flashcards