Alla inlägg under april 2013

Av Petra Larsson - 28 april 2013 22:09

Årets korvgrillning i stugan är gjord. Vart en snabbvisit bara då det började blåsa och regna. Vi fick iaf det vi ville ha gjort gjort. Grilla korv och mäta lite.
Sedan bjöd vi familjen Hallin på pizza som tack för lånet av bilen. Paltkoma och snark på soffan avslutade helgen innan vi åkte hem till Storgatan, packade upp och däckade i säng.
Imorgon blir det en promenad till jobbet innan jag ska på BVC vid 13 för att väga och Lilo ska få sitt 3-månadersvaccin. Hua, längtar inte!

Mamma och morfar
Lilo och Lisa
Cooltjejen!

Av Petra Larsson - 27 april 2013 07:50

God morgon från trånga sängen. Efter Lilos andra nattmål vid 5 ungefär får hon ligga kvar i sängen mellan oss. Lilo vill ligga nära. Oftast vid mig som ligger ytterst i sängen. Det blir trångt. Min arm hänger utanför om jag inte ligger på sidan.

Trångt men mysigt.

Av Petra Larsson - 26 april 2013 21:14

Här gör vi kväll tidigt. Niklas är på bio så jag och Lilo satt i soffan och mös ett bra tag innan jag nattade henne. Sen var det lika bra att natta sig själv. Tio över nio. Så kan det bli.

Det ska bli så skönt med helg fast vi har fullt upp. Imorgon ska vi iväg på grillfest och sen sova hos mamma och pappa. Söndag ska vi ut till stugan och grilla korv. Ett måste på våren!

Ha en fin helg! :)

Av Petra Larsson - 24 april 2013 22:31

Direkt efter att man fått barn så händer det något i huvudet. Modersinstinkten sätter igång. Det är galet hur den fungerar.
Vi åkte buss i helgen, bussen var givetvis knökfull och vi fick sitta på andra sidan gången om vagnen. Så oerhört stressande över att inte ha hundra procents koll över vagnen.
När vi var på möljen så kunde jag inte heller släppa vagnen med blicken då jag var rädd att någon skulle ta den och slänga i kanalen.
Kollade nyss på greys anatomy där det handlade om ett sjukt barn och en mamma som dog direkt efter förlossningen (som sattes igång pga en olycka) och kvar stod pappan med barnet. Var nära till tårar och måste givetvis kolla till Lilo som sov och pussa på henne.
Detta kanske inte är modersinstinkt utan helt enkelt bara knäppt?

Men det är ju min lilla Lilo. Kommer alltid vara min lilla bebis. Älskade lillgryn.

Av Petra Larsson - 23 april 2013 21:19

Här gör vi kväll tidigt. Eller ja, jag iaf. Niklas diskar och tvättar. Duktig! Men jag är så jäkla trött. Tog en långpromenad på dryga 9km tidigare så det är väl inte så konstigt att man är lite trött.
Medan jag var ute och gick fick jag ett samtal av min käre far som skulle ut och springa senare och ville att jag skulle tjuvfilma honom och hans två kompisar. Mycket tokiga idéer för sig den där mannen.
När jag var ute och "tjuvfilmade" så tänkte jag på en sak.. En kvinna med barnvagn ser sjukt oskyldig ut. Liksom inget någon lägger märke till. Skulle kunna begå brott och ingen såg att det var jag. Okej, inte riktigt men hoppas ni förstår vad jag menar.

Av Petra Larsson - 22 april 2013 22:14

Tänkte precis skita i att skriva något. Har liksom tappat det. Det är mycket på gång och mina tankar är överallt och ingenstans.
Och just nu är jag så himla trött.

Rensar huvudet på funderingar, planer och doningar utomhus. Imorgon blir det en ny runda. Ska kolla hur långt det är mot idenor till :)

Av Petra Larsson - 18 april 2013 22:21

Idag har jag ägnat halva dagen åt att baka åt personalstyrkan på posten. Vi/Niklas/Lilo fick present från dem igår så då tänkte jag bjussa på fredagsfika.
Osmaksde förhoppningsvis goda dumlekakor.
Halvt ogräddade hallon/blåbärsmuffins.
Ihopsjunkna chokladmuffins.

Vad tusan, det kan ju inte gå bra jämt. Och socker som socker.
Tror jag ska baka lite mer imorgon. Något som man kanske faktiskt kan både äta med ögat och munnen. Kanske.

Av Petra Larsson - 18 april 2013 21:29

Åh. Sitter just nu och nattar Lilo. Eller hon har redan somnat..
Helt plötsligt sticker Niklas in huvudet i sovrummet
N: Vad vita tulpanerna är...
Jag: Öhm... Ja?
N: Är de köpta på Hemköp?
J: Öhm... Ja?
N: Ja, de är väldigt vita där...

Alltså what? Älskade tokälskling, tänkte nog inte på hur konstigt det lät.
Min lilltoffel.

Ovido - Quiz & Flashcards