Alla inlägg under augusti 2012

Av Petra Larsson - 31 augusti 2012 20:18

Snart är denna dag förbi. Avslutar den med att äta popcorn och dricka päronsaft i soffan framför Simpsons och massor av tända ljus.
Efter jobbet var jag förbi badhuset och köpte ett halvårskort. Var helt ensam i simhallen den halvtimme jag simmade. Det var riktigt riktigt skönt att simma. Nu när jag köpt kort så ska jag se till att komma iväg någon/några gånger i veckan :)
Trevlig helg!

Av Petra Larsson - 31 augusti 2012 09:18

När jag tänker efter så är det inte alls längesedan vi var i vecka 11 och nu är vi redan i 21.
Dagen har börjat med frukost, tända ljus, tvätt och disk. Har även klädinventerat. Skrivit upp vad Pingu har för slags kläder i respektive storlek så blir det lättare att se vad vi har och vad vi behöver köpa.
Igår kan jag ha känt rörelser från Pingu, men hur är man säker på att det är just fosterrörelser? Min mage kurrar och härjar hela tiden framförallt när jag har ätit. Om det nu var en busunge lär det visa sig. Förr eller senare lär jag bli säker. Just nu njuter jag av att bara må bra.
I morgon blir det en dagstripp till Ikea och köpa spjälsäng osv.. Känns lite tidigt eftersom jag kommer vilja bädda upp den varje dag. Men jag gillar att ligga steget före och nu är rätt tillfälle då både jag och Niklas fick bra lön och jag har även fått ett litet arv. Niklas kommer ändå inte låta mig bädda i ordning förens i december/januari.
Här är lite av Pingus kläder :* så små och söta. Och en mage som togs i förrgår (efter en disk, därför blöt)

Av Petra Larsson - 30 augusti 2012 08:35

Min inpulsköpta hamster har nu lämnat denna jord. Nu befinner hon sig hos det bättre. 

Hon fick iaf ett och ett halvt år här. 


   

Av Petra Larsson - 29 augusti 2012 10:02

God morgon, tråkig morgon.

Har en ledig dag såhär mitt i veckan, idag är det sjukt tråkigt. Som tur är mår jag bra idag (gick hem från jobbet med feber igår). Men det är riktigt grått väder idag. Tror jag ska ta tag i mig själv och städa lite. Höststäda. 

Vad jag har fått gjort hittills idag är :

  • beställt en napp genom att gilla MAM på facebook
  • kikat på babykläder (slutade med att jag beställde en Absolute Mode flaska)

Och just det

   

Vart lagon sugen på att locka håret...



   

Nepp. Nu ska jag ner i tvättstugan och kolla efter tid.



Av Petra Larsson - 27 augusti 2012 21:18

Tänkte att jag skulle unna mig något nu när lönen rullat in och dessutom var bra. Kom hem med detta och en tröja åt Niklas. Unna sig något va? Kan man ju glömma.

Av Petra Larsson - 26 augusti 2012 22:00

Bilden på mig och Niklas har min kusin Evelina tagit :)

Av Petra Larsson - 25 augusti 2012 09:02

Nu byter vi veckor på fredagar eftersom vi blev flyttade på ultraljudet. Här kommer en magbild.
Nu ska vi på dop!

Av Petra Larsson - 23 augusti 2012 09:49

Efter passet idag går jag på helg. Första jobbveckan efter semestern har gått oväntat snabbt och jag känner på mig att denna dag också kommer gå snabbt. Nu på morgonen har jag plockat och donat så nu blir det ännu skönare att komma hem ikväll och känna helgkänslan.
Håller tummarna för att Niklas också ska få vara ledig imorgon. Han om någon förtjänar att vara ledig någon dag.
Nu ska jag bege mig om någon minut, det tar ju lite längre tid nu att ta sig till jobbet ;)

Ovido - Quiz & Flashcards