Alla inlägg under februari 2013

Av Petra Larsson - 28 februari 2013 14:27

Okej. Det är superskönt när man är ute. Varmt och skönt. Solen skiner och alla är på bra humör. MEN har man en lägenhet med alla fönster mot solsidan blir det varmt. Jättevarmt.
Vi springer omkring i underkläderna och blöja (ja inte blöja för alla) för att inte drunka i svett!
Nog för att jag vill ha varmt inne men någonstans går gränsen även för mig.

Av Petra Larsson - 27 februari 2013 12:38

Idag är en bra dag. Niklas fick ta Lilos gnäll och napputspottande inatt (fast han ska inte klaga) och jag var upp två gånger för amning. Alltså rättså utvilad. Fick äta frukost med Niklas i lugn och ro. Klä på mig. Ligga och mysa med lillan.
Jag måsta väcka Lilo för att kunna klä på henne för att gå till BVC. 60,5 cm och 5120gram. Jäklar vad vår lilla donna växer. Idag blir hon 5 veckor.
Efter BVC gick vi på en promenad. Ungefär samma runda som igår fast åt andra hållet. Det var mycket jobbigare idag ;)
Nu har vi kommit hem och Lilo sover än... Jag fick äta min lunch i lugn och ro mao. Men snart vaknar hon väl och är vrålhungrig.

Av Petra Larsson - 26 februari 2013 13:12

Har bestämt mig för att komma ut på minst en promenad om dagen. För att promenera måste man ha skor så jag drog ner på stan och köpte mig ett par fina adidasdojer. Avverkade sedan 4,5km. Vad jag fick av det? En svettig rygg, en blåsa på hälen och ett gott samvete.

Nu har jag precis dragit i mig en riktig ungkarlslunch. Potatismos med kall korv man klipper ner i moset så slipper man koka eller steka mosen. Lat tjej! Ska nog lägga mig och sova bredvid Lilo i babygymet.

Av Petra Larsson - 25 februari 2013 08:17

God morgon måndag. Lyckades lura Lilo till att somna om och jag ska snart göra detsamma, ska bara berätta om helgen.

Både lördag och söndag har vi varit i Njutånger hos min mor och far. Min syster och hennes tre flickor har varit på besök i en vecka. De bor ju vanligtvis i England och det var så kul att få träffa dem igen! Igår åkte de hemåt igen och det var tur Lilo var lite grinig just då så vi inte hann med en snabb kram och ett litet hejdå annars hade jag grinat mer än Lilo.
När Lilo har blivit lite äldre får vi åka över och hälsa på.
Lilo blev en hel månad i lördags. Det firades med smörgåstårta. Goda sådana!

Idag kommer mamma in till stan och jag tänkte lura med henne ut på en promenad. Blir nog inte så svårt dock ;) Är det något mami gillar så är det promenera.
Men först ska vi sova en skuss. Ha en fin dag!

Av Petra Larsson - 21 februari 2013 21:40

Idag har Lilo äntligen fått träffa sina kusiner. Dom har varit här, eller hos mamma och pappa i Njutånger, sedan i lördagskväll men givetvis varit sjuka så vi fick vänta tills idag med att träffa dem och moster.
Kusinerna var ivriga att få se "baby Lilo" och även att få hålla henne.
Allihop på en bild och klick, klick, klick från moster, mamma och mormor. Fina flickorna ?

Av Petra Larsson - 20 februari 2013 20:28

Min lilla bebis. Som inte är så liten. Hon har funnits hos oss i 4 veckor. Känns som en vecka.
Firade med bad och en promenad. Och en superbajs.

Av Petra Larsson - 20 februari 2013 20:28

Min lilla bebis. Som inte är så liten. Hon har funnits hos oss i 4 veckor. Känns som en vecka.
Firade med bad och en promenad. Och en superbajs.

Av Petra Larsson - 20 februari 2013 13:20

Inte undra på att tonåringarna är hårda mot sig själva. Ni vet det där "jag är ful" snacket.
Inte så konstigt när de växer upp med speglar som inte fungerar. Mjuka, konstiga speglar som gör de små söta bebisansiktena allt annat än söta.

Ovido - Quiz & Flashcards