Alla inlägg under december 2012

Av Petra Larsson - 29 december 2012 23:23

Mittemellan julafton och nyårsafton passar det väl bra med en tråkafton.
Niklas är på data/tvspel/filmkväll med vänner och jag blev hemma. Borde njuta av att sitta hemma och vara själv för det lär inte bli mycket av den varan inom en snar framtid... Men jag antar att jag får nog av att sitta hemma hela vardagarna ensam.
Nu gnäller jag inte på att Niklas är "ute på" för det är han så sällan, nästan så man får sparka ut honom lite då och då ;) men jag har haft så tråkigt.
Satt och kollade på alla kläder jag skulle vilja ha om jag inte var gravid och kanske kom i storlek 36 eller iaf 38. Nä då vart det tråkigt och jag kollade på saker till pingu men nää, inget klickades hem. Allt på tvn var skit. Sims lockade inte. Hann dock få i mig tre rader Marabou och alldeles för mycket pringles innan jag bestämde mig för att duscha och krypa ner i sängen.
Borde sova då vi ska upp "tidigt" imorgon och åka till Gävle.

Just det, idag fick julen åka ut (allt utom gardinerna) och det är såå skönt! Tycker om att ta fram julen tidigt men då ska den undan tidigt också.
Hittade sänghimlen jag fick av min underbara chef så den fick åka upp också.

Nog med nonsens. God natt! :)

Av Petra Larsson - 29 december 2012 19:41

Som utlovat. Dock en dag försent.
Herregud! Bara runt 20 dagar kvar tills vi får träffa lillan. Fast man vet ju inte. Hon bestämmer ju själv när hon vill ut.
Jag måste säga att jag haft en riktigt bra graviditet. Inte en krämpa. Och tur är väl det för jag tycker det är riktigt tråkigt att vara gravid. Hade jag mått dåligt på det hade det nog inte varit roligt alls.
Jag har egentligen inget vettigt att skriva. Jag mår bra, lillan verkar må bra. Är fixerad sen 3-4 veckor tillbaka. Ligger med ryggen åt vänster och småtassarna åt höger. Tycker om att sträcka på sig så en liten fot trycks ut på högersidan. Niklas är lika förtjust varje gång och försöker nypa tag.
Som vi vill att du ska komma ut till oss nu så vi får pussa på dig.

Av Petra Larsson - 28 december 2012 22:11

När jag utlovade den där vecka 38 uppdateringen så menade ju jag givetvis att den kommer imorgon. Kan ju inte bryta trenden att lägga upp den någon dag sent sådär ;)
På Storgatan har vi redan krupit ner i sköna sängen. Blev en tidig kväll.

Efter att jag spelat Sims imorse gick jag och la mig vid 8 och klev inte upp igen förens halv 12 någongång. Efter det har jag bara suttit i soffan med datorn i knät eller legat ner och kollat på tv. En riktig slödag. Det enda jag har åstadkommit idag är en god laxmiddag. (Tråkigt med samma bild för er som följer mig på instagram, petrahelena)

Imorgon står storstädning på schemat och en vecka 38 uppdatering, ska! Så god natt! :)

Av Petra Larsson - 26 december 2012 20:00

Jag har längtat som en tok till jul sedan i somras och nu tycker jag att det är skönt att det är över. Allt är så intensivt och att vara gravid och grinig på det gör att julen tar ut sin rätt. Nu ska jag vila, vila, vila tills bebis kommer.
Vi har precis kommit hem från julbordet hos mor och far som även var årets sista. Nu är julen alltså slut. Då kan vi ge mig det nya året och min bebis, tack!

Jag och Niklas "firar" att julen är över genom att sitta vid varsin dator och spela. Jag Sims och han diablo. Imorgon och på fredag ska han iväg och jobba efter att ha varit ledig sen i fredags. Tur han är ledig 4 dagar till sen. Tiden går så mycket fortare när man inte behöver vara ensam hemma.

Imorgon blir det iaf mitt näst sista besök hos barnmorskan, 37 veckorskontrollen. (Fast vi går in i vecka 38 på fredag) Hoppas iaf att jag inte behöver gå dit igen efter 39 veckorskontrollen ;)

Av Petra Larsson - 24 december 2012 13:41

God jul på er alla!
Julafton firas detta år i enånger hos Niklas mamma. Vi var igår hos min mormor och morfar och åt gott och delade ut julklappar.
Åh det är så mysigt med jul! Och idag är det bara 25 dagar kvar till BF :)

37

Av Petra Larsson - 23 december 2012 09:56

Bloggen har inte prioriterats de sista dagarna därför kommer vecka 37 uppdateringen två dagar försent.

Vecka 37 och en bebis räknas som färdigutvecklad. De allra flesta kommer mellan vecka 37-42, så nu kan hon dyka i princip när som helst. Dock kan jag garantera att det blir en 2013bebis.
Drömde om pingu inatt och hon var sååå fin! Så liten, mörkt långt hår och namnet vi ska ge henne var så passande. Nu längtar jag, om möjligt, ännu mer.

Hon är ca 47cm lång och väger runt 3kg. Enligt en app jag har så är hon stor som en vattenmelon men det hoppas jag INTE. Jag jobbar i en matvarubutik och har sålt vattenmeloner på över 6kg!!! Kommer hon då i vecka 39 vara stor som en hundkoja?!

På bilden som är tagen framifrån så håller jag handen där magen slutar, eller hur man ska förklara. Så det är en riktigt bred mage. En typisk flickmage.

-

Av Petra Larsson - 20 december 2012 15:09

Har skrivit och raderat. Skrivit och raderat. Kan liksom inte få fram några bra ord. 

Jag vill bara sova och föda. Jag hade hellre haft ont i hela kroppen än att inte kunna glädjas, inte vilja göra något annat än att sova. Att kanske vilja lämna lägenheten. Att vilja träffa folk och umgås. 

Heja sluttampen. Men folk som säger "det är inte så långt kvar nu" kan fan aldrig ha varit gravid.

Av Petra Larsson - 19 december 2012 08:41

Släcker ner, stänger av, låser in och sover bort halva dagen. Som resten av veckan.

Ovido - Quiz & Flashcards