Alla inlägg under december 2012

Av Petra Larsson - 17 december 2012 08:07

Redan 17 december! Vart tog december vägen?! Det är ju månaden som knappt går framåt i vanliga fall. En vecka kvar till julafton. Vi tjuvstartar med jul redan på söndag hos mormor och morfar då mamma jobbar hela julafton. Har nog aldrig längtat så mycket efter jul som jag gör i år.

God morgon förresten! Här har jag som vanligt varit vaken i en timme, ätit frukost, kollat på julkalendern och Niklas har gått till jobbet. Så nu får se vad denna dag har att bjuda på :)

Av Petra Larsson - 16 december 2012 17:13

Okej, glöm allt jag skrev i tidigare inlägg om att Niklas bara skulle sitta och spela sitt nya spel...
Gissa vem som har varit ner i tvättstugan, vikt in tvätten, bäddat lillsängen och donat. Jo, givetvis min älskade superhjälte (som nu sitter med sitt spel igen).
I love you, lilltassen.

Av Petra Larsson - 16 december 2012 16:09

Det är över! Vi är nu helt klara med våra julklappar. Eller okej, de vi inte köpt än vet vi vad vi ska köpa iaf. Och det är bara pappa och Niklas farmor. Känns skönt att vara "klar". Nu kan vi fokusera på annat.

Har börjat packa BBväskan idag och den är nästan helt klar. Lite småjox som ska ner bara. Sen får den stå där och bara vänta på att bli medriven i farten när vi ska in. Det är så spännande så det inte är sant!

Nae, nu väntar tvättstugan och en kalops ska lagas. Niklas har precis startat ett tvspel han köpte idag så han lär väl inte göra mer nytta idag....

Av Petra Larsson - 15 december 2012 10:45

Herregud, det är snart dags?! Jag ska snart bli mamma och Niklas ska snart bli pappa. Det känns så avlägset och konstigt men som vi längtar efter våran lilla flicka.

Pingu är nu ungefär 48 cm lång och 2,8 kg tung. Hon är helt galen och lever rövare varje dag. Som tur är så är det bara dagtid hon är vild, på natten är hon snäll och sover. Hoppas det fortsätter så även när hon kommit ut ;)

Jag mår fortfarande som en prinsessa, en tung prinsessa. Det är svårt att ta sig ur liggande position och nattsömnen är väl sisådär. Men annars så mår jag toppen!

Av Petra Larsson - 14 december 2012 10:30

Det här är anledningen till att jag var på systemet - absolut unique!
För er som inte visste det så samlar jag på absolut vodkaflaskor.
35 fina, alla olika, flaskor har jag fått ihop genom åren. Fler lär det bli.

Av Petra Larsson - 14 december 2012 08:27

GOD MORGON. Den bästa dagen på hela veckan, fredag (TGIF). Vi går in i ny vecka plus att när Niklas kommer hem från jobb ikväll har vi hela helgen ledig, MEEEED VARANDRA.
Denna morgon har sett ut precis som alla andra. Klockan ringer vid 7, upp, på med kläder, skynda skynda, göra frukost, äta den framför julkalendern och sen springer N iväg till jobbet och jag ligger kvar i soffan med ett stort glas te.
Nu ska jag måla ett lager skyddande lack på klorna mina och diska för 10.00 står jag i kö utanför Systembolaget. Men mer om det senare ;)

Puss och ha en fin fredag.

Av Petra Larsson - 13 december 2012 22:21

Hur kan man inte orka blogga när man inte gör något om dagarna? Fast hur kul är det att läsa "idag har jag legat på soffan hela dagen", varje dag?
Nästan varje dag, för idag gjorde jag något stort! Jag tog en promenad upp till jobbet en sväng och hälsade på mina fina kollegor. Sen åkte jag till Njutånger på lussefika, sov på soffan, pussade på chivas och sen åkte vi och storhandlade. Nu jäklar har vi mat.
Och imorgon kära vänner går vi in i vecka 36!!! Herregud.

Gonatt på er.

Av Petra Larsson - 12 december 2012 17:20

Min dag i bilder:

Ovido - Quiz & Flashcards