Alla inlägg under september 2012

Av Petra Larsson - 29 september 2012 14:31

Imorse vaknade jag och hjärtat strax efter 8. Åt en mumsig manna-frukost och sedan dess har vi storstädat. Dammat, skurat, skrubbat kakel, tvättat och ta mig fan STORstädat. Nu är vi redo för spontanbesök.
Just nu har vi en välförtjänt vila i soffan.

Av Petra Larsson - 28 september 2012 14:01

När man bläddrar bland kanalerna och ser att det är Oprah så skyndar man sig att byta igen. Men fan, man kommer åt volymknappen och råkar titta i två sekunder. Sen är man fast.
Det är svårt att slita ögon och öron från programmet när man väl har börjat titta.

Av Petra Larsson - 28 september 2012 10:42

15 veckor kvar till BF 18 januari. Jag börjar få lite panik. Känner helt plötsligt att allt måste inhandlas NU. Varför är det inte som på Sims? Några enkla klick, en säng här, en potta där sen är man redo?
Jag och Pingu har morgonmyst. Jag åt godis, Pingu fick sockerkick och kickade.
Dagens kula.

Av Petra Larsson - 27 september 2012 08:17

Det gick superbra hos barnmorskan igår. Alla värden var bra och jag kommer att få slippa äta järntabletter. Wiho! Bebis hjärtljud låg på lite drygt 140 och sf måttet runt 24-25.
Det enda som inte var bra var mellan mig och BM. Jag fick en känsla av att hon gick på manus och bara slängde fram en massa papper jag ska läsa, en fråga om jag mår bra och om jag känner av bebis. Fick en känsla av att hon inte riktigt hade tid för mig. Hade sett att hon frågade om jag hade några frågor, vilket jag hade men inte ställde då jag fick känslan av att det inte fanns tid att ställa dom. Hoppas det känns bättre nästa gång.
Bokade även in oss på föräldrautbildning i november. Tisdagar mellan 10-12?! Riktigt dumma tider! Som tur är passade dom för mig, värre för Niklas som får trixa lite.
Nu ska jag kliva upp ur sängen, äta frukost och gå till jobbet. 10.15-20.15 sen är det helg! :)

MVC

Av Petra Larsson - 26 september 2012 09:46

Idag är det dags för det första "riktiga" mötet med min barnmorska. Innan har det ju varit hälsosamtal och inskrivning. Vet inte riktigt vad vi hittar på idag :)
Gruvar mig för sticket i fingret. Okej, jag är livrädd. Och jag ska föda ett barn?

Av Petra Larsson - 24 september 2012 09:19

Niklas gillar Star Wars. Så mycket att han köpte ett galonregnställ till en 2-3 åring. Han är bra söt.
Själv hoppas jag på snö då Pingu är tillräckligt gammal för att ha det ;)

Av Petra Larsson - 24 september 2012 09:01

Denna dag blev förstörd redan vid frukosten. Känns bra inför en mördarvecka på jobbet. Nej.

När jag tog en tugga av smörgåsen kände jag en smak man inte vill känna. Mögel. Spott, spya och två andra smörgåsar (från en annan förpackning) så sitter jag här och myser med en kopp te.

 

Fick iaf ett bevis på att man inte ska stirra sig blind på bäst före datumet då mackorna inte hade bäst före datum som gick ut förens imorgon. 

Hoppas någon annan fick ett bättre start på dagen :)

Av Petra Larsson - 23 september 2012 20:01

Är helgen redan slut?! Som tur är har jag haft en riktigt bra söndag. Inte gjort så mycket. Handlat lite, spelat Sims, ätit god mat och varit med min kärlek.
Niklas lagade panerad rödspätta med pressad potatis och det var såå gott! Sen gjorde jag banan med choklad i ugn. Nu ligger jag utslagen i soffan och har lite jobbångest.
Jobbar kväll hela veckan men tar helg redan på torsdag. Längtar redan till nästa helg :)
Nu ska jag suga ur det sista ur helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards