Alla inlägg under september 2012

Av Petra Larsson - 22 september 2012 07:18

Lite sent, som vanligt.
Nu har ryggen börjat säga ifrån på riktigt. Igår efter maten var det soffläge till 21 sen sängen.

Av Petra Larsson - 20 september 2012 15:52

I fredags kom en kvinna fram till mig när jag satt i kassan på jobbet. Hon gav mig en lapp med namn och telefonnr då hon hade tappat sin förlovnings- och vigselring. Hon var inte speciellt hoppfull om att få tillbaka sina kära ägodelar. Jag tog givetvis emot lappen och lovade att höra av mig om jag fick in någon eller såg en ring. Dagen gick och helt ärligt tänkte jag inte så mycket mer på de där ringarna. I lördags morse när jag, Malin och Sebastian plockade upp varorna innan öppning så hör jag Malin skriker "Petra, jag tror jag sparkade på en ring!". Mycket riktigt, där på golvet låg en ring. Med samma gravering som kvinnan dagen innan hade i sin. 

Resten av morgonen gick åt att kika efter den andra ringen. Under saker, i saker.. Vi tittade till och med i vår skurmaskin. Vid öppning ringde jag kvinnan och berättade att vi hittat hennes ena ring. Behöver jag beskriva hur glad hon blev?  Hon hade även hittat sin andra ring i sin handväska. 

Idag var kvinnan in och hämtade ringen. Mycket mycket glad. Så glad att hon gav oss en femhundring i hittelön. Inte för att hon hade behövt ge oss den. Men jag förstår henne, om jag tappat min ring och fick tillbaka den. Nästan ovärderligt. 


Av Petra Larsson - 20 september 2012 11:54

Köpte en fin fin klocka på jobbet idag. Nu kommer jag komma ännu mer i tid än vad jag redan gör. Jag är ett exempel på "hellre en halvtimme för tidig än en minut försent".
70 riksdaler kostade klockan. Passade på att köpa en i rött också ;)

Av Petra Larsson - 18 september 2012 21:48

Läste nyss en kommentar på en blogg där någon hade skrivit att man måste ha "matbilder" på sin blogg.
Ja, här är vad jag åt idag bla.

Av Petra Larsson - 16 september 2012 21:28

Äntligen är denna helg slut, jag får ta helg i några timmar innan nästa jobbveckan drar igång igen. Jobb måndag-fredag och börjar ljuvliga 06.00 varje underbara morgon. Behöver jag säga att jag längtar till fredag 11.00 då jag stämplar ut och tar helg? Ska nog försöka övertala Niklas att åka ut till svärmor nästa helg och bli ompysslad. Det vore något!
Efter jobbet idag blev det pannkaka sen gosade jag upp i soffan och skickade bilder på söta djur till Niklas. Min absoluta favoritsysselsättning eftersom Niklas svarar varje bild med ett "åååååååååååååhhhhhh!!!" eller ett "aaaaaaaaawwwwwwwww"
Bilderna som fick mest naw idag var:
(nu kommer han aaaaw:a igen när han läser detta. Hej hej)

Av Petra Larsson - 16 september 2012 09:36

En två dagar sen veckouppdatering. Jag har fortfarande inget nytt att säga. Mår fortfarande i allmänhet toppen. Men börjar kunna känna av ryggen om jag lyfter mycket på jobbet. Det har hänt en gång hittills. Jag kan nu även känna av bebis lite då och då. Speciellt morgon och kväll (typ nu). Det syns även utanpå och är väldigt mysigt.
I övrigt gillar jag inte alls att vara gravid. Alla verkar njuta så mycket, och visst det ska man, men jag vill helst ha tillbaka min kropp och ha bebis på utsidan. Lite långtråkigt är det.

Av Petra Larsson - 13 september 2012 10:59

Okej, när det är en tia styck så måste man ju passa på! Eller hur?

Av Petra Larsson - 13 september 2012 07:53

Wiho, här har man köpt en sprillans datapata. Krånglat med installationen av Sims och Sims leva livet i ca 5(!) timmar, sen kan man inte sitta vid datorn?! Eller jo det går i 5 min sen dör ryggen. Att som gravid sitta vid köksbordet på en vanlig köksstol i flera timmar är inget jag rekommenderar. Nu måste jag uppfinna ett datapalats i soffan.
Fan ta dig graviditetsrygg!

Ovido - Quiz & Flashcards