Alla inlägg under maj 2013

Av Petra Larsson - 31 maj 2013 09:17

Igår så gick jag och Lilo för att möta Niklas efter jobbet. Vi bestämde då att äta kycklingsallad till middag så vi måste gå till Hemköp och handla lite.
Väl inne på Hemköp så säger Niklas till mig "känner du igen våran barnmorska?". Huh? Jag tittar mig omkring och känner inte igen någon. Niklas visar vem han menar (utan att peka) men jag känner ändå inte igen henne. Hon som för lite drygt 4 månader hjälpte mig genom det jobbigaste jag gjort. Även det bästa, häftigaste och ondaste. Hon som för drygt 4 månader sedan såg mig göra något nästan bara mina föräldra sett, bajsa på mig.
Jag blir helt till mig och kan bara tänka på att det som för henne bara var en dag på jobbet var för mig den dag i livet jag alltid kommer minnas. Dagen då jag som vanlig död blev en mamma. Med superkrafter.

Hela besöket på Hemköp kretsade kring att förstå vad denna Gud gjorde ute som vanlig dödlig människa.
Tyvärr kände hon inte igen oss, eller så var hon bara professionell och lät privat och jobb vara två helt olika saker. MEN jag ville ju visa Lilo(batgirl) för henne. Visa henne vad hon hjälpte mig att föda fram. Hon var den första som höll i mitt barn. Hon var den första som såg henne.
Min underbara Gud.

I efterhand kan det kännas lite överdrivet. Lite. Tur jag inte gick ner på knä och bugade iaf. Det hade kunnat hända.

Lilla Lilo, fortfarande inne på förlossningen.

Av Petra Larsson - 31 maj 2013 08:24

I onsdags fick vi en hel påse med kläder till Lilo av snälla Stina. Det var allt ifrån strumpor till badkläder till jackor. Mycket sommarkläder. Det var riktigt behövligt. Nu är vi redo för en varm sommar :)

Av Petra Larsson - 29 maj 2013 09:04

Jag och Lilo slappar i storsängen. Perfekt start på morgonen.
Vad denna dag bjuder på återstå att se.

Av Petra Larsson - 27 maj 2013 10:23

Godmorgon denna gråa dag. Riktigt skönt med en sådan dag för jag har då ingen lust alls att lämna värmen inne idag. Så vi kör en hemmadag Lilo och jag. Hon sover för tillfället och jag har diskat, mer än så gör jag inte just nu. Idag är en mysdag.


Bilder från igår. Lilo sitter i en matstol och leker med en docka i tyg, Lisa, som en gång varit min. Det är dock min bror som döpt henne till Lisa, hon har även varit i hans ägo.

Av Petra Larsson - 26 maj 2013 19:51

Fina lilla Lilo hade tydligen smitit ut igår för att köpa fina presenter till sin mor. En chokladkaka med frukt och mandelsmak, en trisslott med vinst och världens finaste bukett med rosor. Fina lilla unge vad jag är glad att du är min. Jag hoppas att du är lika glad över att jag är din mamma. 


Morsdag har vi firat ute i Njutånger med tårta, god mat och mjukglass. En riktigt skön och mysig dag i det fina vädret. 

Just nu håller Niklas på att lägga Lilo sen blir det en kvällskaffe innan även vi tackar för idag. 

Av Petra Larsson - 23 maj 2013 21:42

Lilla lillstrumpan blir hela 4 månader idag. En ny kategori har gjorts 4-6 månader.
På dagen är hon 68 lång & 6780 tung. Huvudet är 41,5 cm runtom om jag inte minns fel. Lång och smal precis som... Ja, vem hon är lik är fortfarande ett mysterium.

Från och med idag får hon varannan amning och ersättning i matväg. Testade även att ge lite gröt på kvällen men det kom ut ungefär lika mycket som kom in. Hon var nog för hungrig för att ha tålamod. Hon fick även smaka lite banan, men visade inget större intresse för det.

Hon är duktig och vänder sig från rygg till mage utan problem och fort går det. Gör natt oftast mellan 19-20 och sover bra. Vaknar 1-2 gånger för att äta. Vill gärna sova med snuttefilten vid ansiktet och sover mer än gärna i vagnen. Åka vagn öht gillas.

Älskade Lilo. Mamma och pappa älskar dig.

Av Petra Larsson - 21 maj 2013 19:48

Fyndade ett par sjukt snygga eccoskor till mig själv idag. Halva priset, då var det bara att slå till. Och de är dubbelt så fina i verkligeheten än på bild.
En lite tidigare morsdagspresent till mig. Ni glömmer väl inte morsdag på söndag?

Av Petra Larsson - 21 maj 2013 19:39

Åt mumsigaste middagen idag. Och enklaste.

Finhacka en lök som du sedan fräser på. Samtidigt som löken fräser hackar du upp lax i tärningar. (Jag hade en sån där förpackning med 4 portionsbitar). Släng ner laxen i pannan, salta, peppra och på med en påse saffran. Stek cirkus 5 min och häll på en skvätt grädde och låt koka ihop. Klart!
Servera mes ris och något grönt. Apgott.

Ovido - Quiz & Flashcards