Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Petra Larsson - 6 maj 2013 13:58

Jag får ofta frågor om Lilos namn. Varför hon heter som hon gör och vad vi fick det ifrån. Så jag tänkte skriva varför Lilo heter det hon heter.


Lilo- är faktiskt inte från Disneys film " Lilo & Stitch". Jag satt hemma en kväll och kollade på tv, oftast klockan 19 kollar jag på "Vem vet mest?" som går på tvåan. Just denna kväll var det en kvinna, på ca 50-60 år, som hette just Lilo som medverkade. Jag fastnade direkt för namnet och likaså Niklas. Så Lilo har haft det namnet enda sedan den där kvällen i vecka 30 ungefär.


Mary- kort och gott efter Niklas mormor. Var ej populärt av mig från början ;)


Helena- Min syster, hennes äldsta dotter, min mamma, mormor och kanske även mormors mor heter/hette Margareta i mellannamn. Jag fick Helena. Ska alltså starta ett eget "Margaretaled" fast ett "Helenaled" även om det bara blir så kort som två personer.


Larsson- Vi tog aldrig någon direkt diskussion om vad Lilo skulle heta i efternamn. Det blev bara Larsson. Helst av allt skulle jag vilja att hon heter Hallin men nu blev det inte så. Tröstar mig med att min fina farmors flicknamn var just Larsson. Och i sommar kommer vi ju heta Larsson alla tre hur mycket jag än älskar eller hatar det. Familjen Larsson.

Av Petra Larsson - 6 maj 2013 13:15

Det sämsta med att vara föräldraledig är att alla andra jobbar eller pluggar. Som idag, det är superfint väder och jag blir sugen på en fika på en uteservering men det finns ingen som har tid eller kan.
Vi kom ut själv en sväng på en liten promenad på stan. Köpte thights åt Lilo. Nu kollar jag på glee och Lilo sover. Sista avsnittet på säsong två. Bara det är slut ska jag städa om Lilo tillåter :)

Ovido - Quiz & Flashcards