Alla inlägg under juni 2013

Av Petra Larsson - 30 juni 2013 09:49

Det är ju min underbara syster (som även fyller år idag) som ska göra våran tårta till bröllopet.
Hon är superduktig på att göra fina tårtor så jag litar på att det kommer bli bra.
Fick en bild på några kallor hon gjort som ska dekorera tårtan. Ja inte just de på bilden såklart ;)
De är såå fina!

Det blir kallor på tårtan och kallor i brudbuketten.
Jag älskar just den blomman. Är såå fin!

Det börjar dra ihop sig. 20 dagar kvar och igår fick vi mer att fundera på.

Av Petra Larsson - 28 juni 2013 08:11

Jag och Lilo sitter redan på bussen till Njutånger. Vi ska tillbringa dagen med Lilos mormor. Vad hon inte vet är att vi är såhär morgonpigga :)
Eller det är vi ju inte heller. Niklas kom in och väckte oss innan han gick. Han bara måste pussa oss hej då. Och pussa på Lilos rygg. Så hon vaknade. Men det gör inget då vi ligger kvar och myser och gosar järnet.

Hoppas att ni får en fin fredag. För visst är det fredag? Jag har ingen koll längre..

Av Petra Larsson - 26 juni 2013 19:37

Trodde att febern skulle avta då den var lite lägre imorse. Men icke, nu innan hon gick och la sig vid halv 6 var den uppe i 39 grader igen.
Hon somnade direkt utan Alvedon så jag hoppas att det blir bättre under natten.
Vi var ju iväg en sväng på BVC för läkarbesök. Inga fel på Lilo. Fick inget vaccin pga av febern så det ska vi ta nästa torsdag.
Vägde och mätte gjorde vi och nu väger lillstrumpan 7740 gram och är hela 72cm lång! En riktig långskånk vi har.

Håll nu tummarna för att Lilo vaknar feberfri imorgon.

Av Petra Larsson - 26 juni 2013 10:18

Jag och Lilo myser i sängen. Hon sover och jag tittar på. Ute bara regnar det. Prefekt inneväder.
Tror att hennes feber gått över eller iaf blivit bättre.
Vid 13 ska vi till BVC på läkarbesök. Undra hur stor hon är nu? Spännande.
Nu- återgå till mys med älskade blöjrumpan.

Av Petra Larsson - 25 juni 2013 11:25

25 ynka dagar kvar tills bröllopet.
Just nu vet jag inte ens vad jag kommer heta i efternamn. Plus att mina skor är aningens för små. Försöker töja dem genom att ha strumpor i.

Angående efternamn så har jag kommit fram till att jag helt plötsligt inte vill heta Larsson. Niklas vill helst inte byta. Och jag vill att hela familjen ska ha samma namn.
Är det jag som är löjlig?
Vore skönt att hitta en lösning på detta löjliga men stora problem så snart som möjligt.

Av Petra Larsson - 25 juni 2013 10:13

Såhär såg det ut hos oss redan vid klockan 18 igårkväll. Lilo var så trött att hon somnade i matstolen medan jag lagade mat.

Tröttmössan fick gå och lägga sig.
Vid 3 inatt vaknade hon och gnällde lite. Vi bytte blöja och gav henne mat och hon åt en halv flaska. Tyckte att hon var lite varm men tänkte att det kanske berodde på ersättningen. Hon somnar om mellan oss.
Vid 5 är det dags igen. Vaknar och gnäller. Då känner vi att hon är ju kokhet stackarn. 39,4 grader.
Så idag är vi bara hemma och myser jag och lillstrumpan. Synd på det fina vädret men det kommer fler dagar.

Av Petra Larsson - 23 juni 2013 22:50

Lilo vaknade vid va halv 7 för mat imorse. Inget ovanligt med det men hon brukar alltid somna om. Inte imorse bara för att vi var extra trötta såklart. Vi ligger kvar ett tag och myser allihopa och sen när vi beslutat oss för att kliva upp så somnar Lilo. Givetvis så vi inte fick plats att krypa ner igen. TokLilo.

Lilltokan blir hela 5 månader idag. För precis 5 månader sedan hade hon sett dagens ljus i 30 minuter. Låg på mitt bröst och vi var så glada så som bara två nyblivna föräldrar kan vara.
Det har hänt så mycket på dessa fem månader. Hon sitter i matstol och mumsar majskrokar. Äter inte så mycket mer än ersättning än. Men vi ger lite gröt då och då. Låter henne provsmaka olika saker.
Sover bra. Somnar runt 7-8, vaknar runt 5-7 för att äta och somnar sedan oftast om till ca 8-9.
Åker i sittdelen till vagnen. Vi köpte ju en ny vagn. Tror alla tre är nöjda med vagnen. Lilo vill nästan bara sitta upp och titta på världen.
Vänder till mage från rygg och från rygg till mage. Man vet nästan inte vart man har henne när man lägger ner henne på golvet.
Flinar ofta och mycket och skrattar lite när man kittlar henne. Tycker om att vara med och gillar hittills alla hon träffar. Utom min kollega Jocke, tydligen.

På onsdag ska vi till BVC för att väga, mäta och få 5månadersspruta. Hua.

Älskade lilla Lilo. Vad gjorde mamma och pappa innan du kom till oss. Fina älskade lilla dotter <3

Ovido - Quiz & Flashcards