Alla inlägg under november 2012

Av Petra Larsson - 30 november 2012 16:51

Idag är det dagen, fredag, då vi byter vecka och denna gång hoppar vi in i vecka 34. 6 veckor kvar till beräknad ankomst.
Bebis väger ca 2300g och är runt 44-46cm lång.
Under veckan som var har vi känt lillan hicka för första gången, vi (Niklas) lyckades nypa tag i en liten kroppsdel som putade ut (verkligen inte populärt, då blev det fart). Det är full fart varje dag och det är så mysigt att känna att hon har det bra där inne och växer. Önskar vi kunde se igenom magen så vi fick se hur hon ligger och hur hon ser ut. Men snart vet vi <3

Jag mår fortfarande bra och har inte ont någonstans. Så skönt att vara hemma och slippa den onda ryggen. Sömnen där emot är inte den bästa. Inatt var jag vaken mellan 3 och 6. Då är det skönt att inte behöva gå till något jobb.

Av Petra Larsson - 30 november 2012 15:04

Jag älskar vädret som är just nu! Eller ja, det skulle kunna sluta blåsa... Men snön. Det är så mysigt när snön kommer och så mycket. När man är inne och donar på och tänder mysiga ljus och ser snön falla utanför.
DOCK gäller detta när jag inte är gravid. Jag tänkte ta en mysig promenad runt lillfjärden på 2km men när jag kliver utanför porten håller jag på att halka. DET undviker vi gärna. Så det blev bara en kortis till Hemköp och inhandla till tacosen. Så nu blir det innemys, som inte är så mysigt när man mer eller mindre är "inlåst".

Jaja, jag fick iaf komma ut en sväng.

Av Petra Larsson - 30 november 2012 03:58

Kan ju även passa på att visa hur täcket jag sydde igår blev. Eller ja, påslaknet. Lite snett och vint, men vad gör väl det? Det är ju inte drottningen som ska ligga i vagnen. Men just ja, det är det visst ;)

Av Petra Larsson - 30 november 2012 03:54

Vaknade vid 03 av den jäkla plogbilen. Låg i sängen en halvtimme och vred mig. Nu ligger jag i soffan och vrider mig. Vill inte väcka N vilket jag är bra på när jag själv inte kan sova. Funderar på att kika lite på Mysteriet på Greveholm. Verkar vara poppis att kika igenom det innan 1 december. Isåfall har jag att göra hela dagen ;)

Av Petra Larsson - 29 november 2012 09:45

God morgon! Själv har man varit vaken sedan 7 då Niklas kliver upp...
Har ändå inte hunnit mer än att äta frukost. Nu ligger jag i sängen och myser, ska alldeles strax klä på mig och gå ner på stan och kolla efter ett täcke till vagnen. Tänkte sedan sy eget påslakan till det. Allt för att ha något att göra. Tänkte även tvätta alla bebis sängkläder, filtar osv så är allt tvättat :) imorgon är det bara 6 veckor kvar <3

Igår vart det inte ett enda inlägg. Känns som om ingen är intresserad av att läsa att jag bara legat på soffan hela dagen. Dagarna är så tråkiga.

Av Petra Larsson - 27 november 2012 14:15

Som sagt var vi på föräldragruppen tidigare, efteråt ser jag att jag har ett missat samtal från mamma. Ringer upp dryga timmen senare och mamma berättar att hon höll på att få ett nervöst sammanbrott för att jag inte svarat på varken hemtelefonen eller mobilen. Som tur är hade hon läst mitt förra blogginlägg och det räddade henne ifrån att ringa förlossningen och kolla om de hade en patient där som hette Petra Hallin.
Haha, det kan inte vara lätt att vara blivande mormor. Nu har vi iaf bestämt att jag hör av mig innan jag åker in.

Ang. föräldragruppen/utbildningen eller vad det nu ska kallas är det skönt att det är över. Samtidigt som det var rätt kul och komma dit och träffa andra då jag inte känner så många andra som är gravid.
Känns roligt att nästa gång gruppen ses så har vi med oss våra små :)
Fick även träffa BVC och hon som hade hand om de "centrala" barnen. Mysig kvinna.

Nu har jag parkerat hemma i soffan och ska slå igång "Flykten från alcatraz" från -79 ;)
Har tänt ljus och julstjärnan, köpt gotta och julmust så jag blir nog ett tag framför tvn. Niklas kommer ändå inte hem förens framåt 9 tiden.

MVC

Av Petra Larsson - 27 november 2012 09:34

Jag och hjärtat är på MVC, har föräldragrupp om en halvtimme. Klockan 9 var vi hos barnmorskan och mätte magen. SFmåttet var 33, så vi växer :) Lillan ligger även med huvudet neråt (och nickar min blåsa som om det vore en fotboll).

Av Petra Larsson - 26 november 2012 13:08

Har nästan precis kommit in efter att ha lunchat med Sandra. Jag har hunnit slänga in en tvätt och suttit och vilat i ca 5 min. Resten av dagen blir en hemmadag med tvätt, disk och plock. Ska tvätta babykläderna idag så jag har det gjort. Dom är så små och mysiga. Tänk att någon ska ha dom på sig! Helt ofattbart. <3

Ovido - Quiz & Flashcards