Alla inlägg den 22 november 2012

Av Petra Larsson - 22 november 2012 23:01

Jag känner mig som ett vandrande geni när jag tittar på detta nest. SOM JAG SYTT ALLDELES SJÄLV! På långt håll ser det oklanderligt ut men på nära håll ser man att det är någon med darriga högstadieerfarenhetsfingrar som sytt det. Men jag är stolt. Tänk att jag kommer kunna säga till Pingi när hon är sisådär 15 år "att det här banynestet låg du minsann i när du var nyfödd och mamma har sytt det alldeles själv", "att mamma är duktig?", "ja, jo, tack stumpan. Mamma slet som ett djur med det medans pappa bara satt och spelade sitt diablo 3"

Av Petra Larsson - 22 november 2012 08:40

God morgon!
Har sovit hemma hos mamma och pappa inatt då vi ska åka en sväng till Söderhamn idag. Natten har varit ett helvete. Vaknade strax innan 2 och hade en sammandragning. Jaha, bara upp och kissa så släpper det. Men att somna om sedan. Fy satan. Låg och vred och vände mig i säkert en och en halv timme. Lyckades väl tillslut somna om för att vid halv 8 vakna av någon är på taket och sopar?!?!!! Kliver upp med mitt bästa morgonhumör och mamma berättar att dom håller på att byta tak på garaget som ligger precis bredvid rummet jag sover i. Lycka....
Nu sitter jag med Pernilla, en kopp te och HT - precis som en morgon i Njutånger ska vara!

Ovido - Quiz & Flashcards