Alla inlägg den 7 november 2012

Av Petra Larsson - 7 november 2012 19:58

Men vad gör jag?! Göttar mig på en onsdag? och sambon? Ja han får diska. Det är ju trots allt jag som bär vårt barn. Annat var det när det fortfarande låg i hans kropp. Då diskade jag.

Av Petra Larsson - 7 november 2012 10:54

Föräldragruppen igår var väl sådär. Vi pratade om barnkonventionen, fikade, övade på att andas genom fakevärkar och fick "godis". Godiset är belöningen man får efter en värk. Då ska ens partner stryka en men handen från topp till tå.
Nästa gång ska vi prata om första tiden hemma, amning osv.
Det var ändå mysigt att sitta där med andra blivande förstagångsföräldrar.

Något annat som är mindre mysigt är försäkringskassan. Det kommer förmodligen dröja tills nästa vecka innan jag får besked om min graviditetspenning. Tydligen så hade de inte tagit något beslut då jag inte godkänt min arbetsgivares inkomstsuppgifter. Hur jag nu skulle kunna veta att jag skulle göra det? Jaja, nu håller vi tummar och tår att den blir godkänd för det börjar dra ihop sig. Blir den godkänd så jobbar jag ju bara nästa vecka sen går jag hem.

Nu är det dags att dra på sig kläder och ett ansikte. Ska ner på stan en sväng innan jobbet. En viss Niklas fyller ju år imorgon. Han har redan fått sina paket men hur kul är det att inte få något alls på frukostbrickan?

Ha en fin dag! :)

Ovido - Quiz & Flashcards