Alla inlägg den 7 december 2012

Av Petra Larsson - 7 december 2012 15:47

I vecka 35 och läskigt nog skulle det kunna sätta igång när som helst. Men om jag får bestämma behåller vi lillan i magen och värmen i några veckor till. Först måste Amanda komma hem.
Det märks att det är trångt i magen nu då rörelserna är buffande och "svepande". Svårt att förklara.

Det är jobbigt att sova. Eller på kvällarna går det bra men när jag har vaknat på morgonen, vilket ofta är liite för tidigt, så är det svårt att hitta en skön ställning att ligga i. När jag ligger på rygg är det svårt att andas, ligger jag på höger sida får jag ont i höften och ligger jag på vänster sida får jag ont i axeln. Det är inte lätt nu inte. Men vi har ju inte hela vägen kvar heller ;)

I veckan skrev vi en packningslista på saker vi ska ha med på BB/förlossningen. Snart ska vi väl börja packa inför den största resan vi någonsin kommer göra.

Av Petra Larsson - 7 december 2012 13:31

Veckorna bara rullar på och det är fredag igen... Jag håller på att städa lite och gör helgfint. Eller ja, jag har haft en paus på dryga timmen nu. Det är bara köket kvar med disk och plock innan jag ska dammsuga. Gruvar mig lite och ska äta lunch först.

I helgen tror och hoppas jag att vi bara ska vara hemma och pussa på varandra. Njuta av varandra medans vi verkligen bara kan vara vi. Kanske lurar med mannen på bio. Bäst att passa på att göra saker som inte är lika lätta att bara göra om dryga månaden.
Vi får se vad vi hittar på helt enkelt. Ikväll blir det iaf go'middag, fläskfilé och potatisgratäng.


Undrar vem som har dödat vad på spisen????

Ovido - Quiz & Flashcards