Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Petra Larsson - 7 februari 2013 22:06

och en dag..
Tänk att du funnits hos oss i hela två veckor. Och att det var just du som kom till oss. Underbara lilla Lilo. Som inte är så liten.
Var ju som sagt till BVC idag. Det gick jättebra. Sen Lilo föddes har hon gått upp 500 gram och växt 3cm. Nu är hon 58cm lång och väger 4560 gram. Storjäntan!

Av Petra Larsson - 7 februari 2013 09:28

Ja, för oss är det viktigt att det kallas just föräldraledighet och inte mammaledighet.
Jag och Niklas kommer dela. Splitta. Hälften, hälften.
Nu kommer jag vara hemma. Jag vet inte precis hur länge det blir men mellan 8-10 månader cirkus. Kommer ta ut fulla dagar tills dom tar slut (är tyvärr tvungen att göra så istället för att snåla då min SGI inte är något att hänga i granen). Sen så har jag även 4 veckors semester att ta ut i sommar :)

Jag själv tycker det är självklart att dela lika på föräldraledigheten. Även om det skulle innebära en mindre inkomst att pappan är hemma, är det inte värt det under den tiden man får vara hemma med sitt barn?

Att alla inte delar lika är inget jag kollar snett på. Alla gör som dom vill och det som passar dom bäst.
Nu är jag jätteglad över att Niklas vill vara hemma just för att nu är det mycket Lilo-mamma. Med amning, Niklas jobbar långa dagar osv så jag är glad att dom får ta igen det sen. Ja inte amningen förstås ;)

Sen ska jag väl inte sticka under stolen med att jag gärna hade tagit alla dagar själv. Jag vill ju vara med mitt barn jämt. Men det vill ju Niklas också.

Dags att göra morgon och Lilo "blåhåller" sitt täcke ;)

Ovido - Quiz & Flashcards