Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av Petra Larsson - 26 oktober 2012 09:16

Jävlar i min lilla låda. Inatt, 03.33 för att vara exakt vaknade jag av ett jäkla sendrag! Inte i vaden som man brukar få, nä utan på utsidan av benet strax ovanför fotknölen. Var inte säker på att man kunde få sendrag där så jag var tvungen att tända lampan och kolla om benet svällt upp och jag fått en propp och måste skynda mig att skriva ett avskedsbrev eller något. Benet var inte mer svällt än vanligt så det var bara att traska runt i lägenheten tills det gick över. 

Tydligen ska sendrag vara ganska vanligt när man är gravid fick jag fram när jag googlade (givetsvis googlade jag)

"Tyvärr är detta ganska vanligt och kramp i benen kommer ofta när man lagt sig. Ju längre graviditeten framskrider, desto oftare riskerar man att drabbas, och desto smärtsammare blir dessutom krampen."

 

Sendrag känns som den sämsta "gravidkrämpan" man kan tänka sig. Hoppas det var en engångsförteelse. 

Ovido - Quiz & Flashcards