Alla inlägg under januari 2013

Av Petra Larsson - 23 januari 2013 08:29

Ska man inte vara utvilad på morgonen? Nej då, inte jag idag iaf. Fruktansvärd natt.
Först hade både jag och N svårt att somna. Jag var upp vid 12, 02, 04 för att sedan ge upp 05.30 och lägga mig på soffan. Vill ju hemst gärna inte störa Niklas då han ska upp och jobba men han hade tydligen "sovit som ett barn".
Så idag är det jag, soffan och Ally McBeal.

Ses, hörs!

Av Petra Larsson - 22 januari 2013 10:54

God morgon! Har svårt att veta vad det är för dag idag då Niklas var hemma igår och vi hade en riktig söndag. Så det känns som måndag idag. Gör inget att ligga steget före tycker jag ;)
Har nyss vinkat av Niklas som gått till jobbet, diskat undan lite och parkerat i soffan. Funderar på vad jag ska göra av denna dag. Är inte så sugen på att gå ut i kylan.
Förslag?

Av Petra Larsson - 21 januari 2013 23:05

Jag och Niklas bestämde oss för att beställa hem en babysitter. Är stolt över Niklas som nästan valde och vrakade helt själv. Hoppas vi alla blir nöjda :)

Ligger nyduschad i en helt nybäddad säng, bästa känslan. God natt!

Av Petra Larsson - 20 januari 2013 11:29

Uppdateringen som inte kom i fredags (eller igår som utlovat).
Det stora datumet 18 januari som vi längtat så efter har kommit... och passerats. Men vi är inte bittra. Vi vet att lillan mår bra där inne vilket gör att det inte är så jobbigt. Vi siktar in oss på att gå på 41 veckorskontrollen den 28de så kan vi bara bli positivt överraskade.
Så 28de är det nya datumet så slipper vi tjata om det.
Jag: har ont. I bäckenet. Man får inte röra sig för snabbt eller för mycket då straffar det sig. Men att bara lämna lägenheten sisådär varannan eller var tredje dag är ganska tråkigt.
I övrigt. Ganska grinig. Mot alla. :)

Av Petra Larsson - 19 januari 2013 14:08

Här inne är det lugna gatan just nu. Både på bloggen och i hemmet.
Niklas står och diskar och jag sitter i soffan. Vi har precis varit ute på stan och köpt ett par tofflor till honom att ha på förlossningen bl.a Tur att vi har max 100 meter ner till stan för idag gör mitt bäcken ont. Där fram. Så går det när man rör på sig. Så ni som säger spring i trappor och powerwalka för att få igång något, släng er i väggen! Jag kan knappt ta på mig byxorna.
Vi ska ha världens lugnaste helg och bara sitta inne. Inga planer alls.
Ska lägga upp det sista veckoinlägget också. BF-dagen som var igår kommer en dag försent :) Sen blir det bara BF + dagarsinlägg.

Av Petra Larsson - 17 januari 2013 13:02

Då var den delen avklarad. Då mitt blodtryck var något högt förra veckan kollade vi om det idag - perfekt! Och ingen äggvita. Nu är mina besök där över. Har en 41veckorskontroll den 28de som jag hoppas få slippa. Men man ska aldrig säga aldrig.
Hon kommer när hon kommer. Nog tjatat!
Idag blir en riktig slödag. Har dammat av datorn och startat Sims, när jag tröttnar på det tar jag fram boken, tröttnar jag på boken har jag tvn. Så nog finns det att göra idag alltid! ;)
Passar på av att kunna ta det lugnt och vila. Även ta en liten tupplur om jag känner för den lyxen. Snart lär det vara ett minne blott!

Av Petra Larsson - 16 januari 2013 16:54

Bara för jag inte skrivit något sen igårmorse fick jag sms av min käre vän Amanda vad som var på G. Alltså har jag fått någon bebis? Nepp. Puppan känns fortfarande hel och fin.
Jag har bara inget vettigt att dela med mig av. Var på stan tidigare och handlade lite smått och gott. Bl.a Små tossingar tills lillan blir lite äldre, en filt, nagellack, en tröja, deo och shampo.
Det var inte alls kul att gå på stan. Inte pga av vädret utan av trycket neråt. Vid varje steg när man liksom studsar till så gör även bebis det, neråt.
Så måste man ut imorgon igen, jäkla BM.

Lite tröja, lite filt, tulpaner jag köpte i förrgår och massa vodkaflaskor.

Av Petra Larsson - 15 januari 2013 11:24

Men visst måste kaggen ha sjunkit?
Bilden till vänster är från fredag. Till höger är dagsfärsk.

Ovido - Quiz & Flashcards