Alla inlägg den 4 januari 2013

Av Petra Larsson - 4 januari 2013 13:53

95 % avklarat. 266 av 280. 14 dagar kvar till beräknad födsel

Det är alltså två veckor kvar till BF (man går hela V40 också för er som det är lite vimsigt för)

Men här hoppas vi på att lillan ska kika ut när som helst. Helst på måndag. Denna helg kan vara den sista vi har "bara vi". 


Bebis är runt 50-51cm lång och väger 3500-3800g. Hon är lugn och fin på nätterna och vild på dagarna. Ändå har jag svårt att somna. Medan N bara behöver blunda för att somna så ligger jag och vrider och vänder på mig, har svårt att hitta en skön sovställning. Ligger även och funderar mycket. Framförallt på förlossningen.. Är helt lugn med tanke på vad som komma skall men hade gärna viljat veta i förväg hur det blir. Eller så kanske man inte vill det? ;) 


Det ska bara packas ner liite till i BBväskan sen är sen helt klar. Skötbordet ska upp sen är vi helt redo! Kanske borde se till att packa klart hela väskan och ta upp skötbordet så hon känner på sig att mamma och pappa är klar för ankomst. Kanske smittar liksom?


Fysiskt mår jag fortfarande väldigt bra. Lite svullen, får inte på mig min ring längre, skorna börjar bli trånga att dra på men jag har absolut inte ont någonstans. 

Psykiskt är jag nog väldigt lättirriterad, vill bara sitta inne, helst inte umgås (samtidigt som jag vill göra ALLT, konstigt). Denna sista period är väldigt påfrestande. Men "snart är det över", som dom säger ;) 


Har tagit fram och dammat av kameran, inte för att bilderna blir bättre än med iPhonen. Men vill ha med den på förlossningen då jag tror N kommer ta fler bilder då. Han är sjukt dålig på att ta bilder. Kvatitetsmässigt inte kvalitetsmässigt.


 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards