Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Petra Larsson - 5 augusti 2013 21:55

Nu kommer detta inlägg lite sent men vad gör det. 6 månader och 2 veckor då.
På BVC besöket vägde hon 8,50 prick och var 73,5 lång. Så hon växer som hon ska.

Lilo är en tjej med stor nyfikenhet och mycket mod. Allt ska upptäckas. Ska vara med på allt och se allt som mamma och pappa gör.

Lilo kan nu sitta, krypa och reser sig upp mot allt man kan. Stolar, soffan, bord och favoriten, att resa sig i sängen.

Vi har fått skaffa oss en liten tyghjälm till donnan då hon ramlar och slår sig ganska ofta. Var dock inte så populärt att ha den på.

Det är en glad donna vi har. Sällan ledsen. Kan vara bökig att få i säng om kvällarna, men vem vill sova när man kan vara vaken?
Äter 5 mål mat om dagen. Gröt en gång, barnmat en gång och 3 flaskor ersättning. Älskar att få äta med skeden så länge inget roligare händer runt ikring.
Har börjat ljuda bababa. Försöker få in henne på mamama ist ;)

Av Petra Larsson - 5 augusti 2013 21:41

Fick lite bilder från Lotta härom dagen. En bild på vår första kyss som man och fru <3

Av Petra Larsson - 5 augusti 2013 21:38

Men fy vad tråkigt det är här inne nu! Har liksom inget roligt att skriva. Skriver ju mest för mig själv för att jag ska kunna gå tillbaka senare för att läsa.

Hur som... Jag och Niklas har börjat med köttfri måndag. Idag åt vi linsgryta med vitkålsris. Smakade exakt som chili con carne. Att jag var på dåligt humör och nästan började grina för jag inte fick kebab är en annan sak.

Ovido - Quiz & Flashcards